Zapoznałem się i akceptuję Korzystając z serwisu potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz politykę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych prowadzoną przez Automobilklub Wielkopolski.

Kalendarz 2024: FIA-CEZ, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

SZYBKIE OKRĄŻENIA PODCZAS GORĄCEJ RUNDY!

W dniach 07-09.06.2019 r., prawie 120 zawodników walczyło na Torze Poznań w: 5. i 6. rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Strefy Europy Centralnej FIA CEZ, 3. rundzie Endurance Mistrzostw Strefy Europy Centralnej FIA CEZ, 3. i 4. rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 3. rundzie Wyścigowych Mistrzostw Polski KIA Platinum Cup, 3. i 4. rundzie Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, 3. i 4. rundzie Mistrzostw Polski Super S Cup, 2. rundzie Mistrzostw Polski Endurance oraz 2. rundzie mistrzostw Łotwy Baltic Cup Formula Historic. Tym razem aura była idealna, a kierowcy ścigali się w doskonałych warunkach.

Największe emocje wzbudzały wyścigi najmocniejszych aut, zarówno w wyścigach mistrzowskich, jak i w rywalizacji Endurance. W obu wyścigach w klasie powyżej 3500 ccm, w rywalizacji FIA CEZ dwukrotnie najszybszy był Marcin Jedliński (Olimp Racing), jadący audi R8 LMS GT3, który jednocześnie dwa razy poprawiał swoje rezultaty jednego okrążenia. W sobotę osiągnął na dziewiątym okrążeniu 1:29,560, natomiast w niedzielę jeszcze poprawił rezultat z czasem 1:29,295 (podczas piątego okrążenia). Za nim dwukrotnie finiszował Czech Richard Chlad jr, który w niedzielę również osiągnął czas jednego okrążenia poniżej półtorej minuty (1:29,739). Na trzeciej pozycji oba wyścigi ukończył ojciec Marcina Jedlińskiego – Stanisław, jadący mercedesem AMG GT3. Z kolei w D4 Mistrzostw Polski w obu wyścigach triumfował Mariusz Miękoś (A. Wielkopolski), wyprzedzając Radosława Kordeckiego (A. Wielkopolski).

Podczas sobotniego wyścigu Endurance, zawodnicy walczący w FIA CEZ rywalizowali przez godzinę i tutaj także najlepszy okazała się Marcin Jedliński, który podczas szóstego okrążenia osiągnął świetny czas 1:29,035. Z kolei druga na mecie załoga Stanisław Jedliński – Mateusz Lisowski, jadąca Mercedesem, podczas 25 okrążenia, wykręciła jeszcze lepszy czas 1:28,967. Na trzeciej pozycji Endurance ukończył czeski duet Chlad - Skalicky. Natomiast przez dwie godziny Mistrzostw Polski Endurance najlepszy okazał  się duet Miękoś – Janosz.

Podczas tych zawodów odbyła się 3. runda KIA Platinum Cup. Tradycyjnie już nie brakowało emocji podczas obu wyścigów. Pierwszy z nich wygrał Kamil Serafin, przed Nikodemem Wierzbickim i Jakubem Szablewskim (wszyscy A. Wielkopolski). Na mecie cała trójka zmieściła się w odstępie 1,5 sekundy. W drugim wyścigu, w którym kierowcy startowali w odwrotnej kolejności, zwyciężył Szablewski, przed Wierzbickim oraz ubiegłorocznym mistrzem kraju Konradem Wróblem (A. Polski). Sobotni zwycięzca Serafin zajął 11. pozycję. Ten weekend najbardziej udany okazał się dla Nikodema Wierzbickiego, który do dwóch drugich pozycji dodał jeszcze najlepszy czas kwalifikacji i zebrane punkty w Poznaniu pozwoliły mu na objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej sezonu. Ala do końca rywalizacji jest jeszcze daleko.

Równie interesująca była walka w Super S Cup, w której kierowcy rywalizują autami Mini Cooper. Pierwszy wyścig wygrał Jacek Cichopek, który wyprzedził Jana Antoszewskiego  oraz Jacka Łukaszyka. Natomiast następnego dnia zdecydowanie najszybszy był Łukasz Kaźmierczak, a za nim finiszowali Cichopek oraz Marcin Olejniczak. Mimo dalszych pozycji w obu startach liderem cyklu pozostał Bartosz Alejski.

Tym razem nieco mniej zawodników rywalizowało w 318 IS Cup PL, w której kierowcy jeżdżą autami BMW. Pierwszą rundę wygrał Marcin Lempert, wyprzedzając Łukasza Raweckiego i Michała Całka. A podczas drugiej rundy nic się nie zmieniło i cała trójka, w tej samej kolejności minęła linię mety.

W tym sezonie toczy się także rywalizacja w Toyota Racing Cup. Dwukrotnie najlepszy był Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski). W sobotę wyprzedził Tomasza Tomczaka (A. Łódzki) i Jacka Jureckiego (A. Krakowski), natomiast w niedzielę finiszowali za nim Aleksander Szandrowski (A. Wielkopolski) oraz Jurecki.

W klasie mistrzowskiej DN 4 żadnych wątpliwości nie pozostawił swoim rywalom Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski), wygrywając obie rundy zdecydowanie. W pierwszym z wyścigów drugi był Maciej Łaszkiewicz, a trzeci Paweł Jankowski (obaj. A. Wielkopolski), natomiast w drugim drugie miejsce zajął Piotr Struzik (A. Wielkopolski), a trzecie Łaszkiewicz.

W klasie DN 1 oba wyścigi wygrał Jakub Szablewski (A. Wielkopolski), a klasie DN 2 wygranymi podzielili się Maciej Banaś i Bartosz Walkowiak (obaj. A. Wielkopolski), natomiast w klasie DN 3 dwukrotnie zwyciężył Łukasz Janiak (A. Wielkopolski). W dwóch klasach DN 7 (rywalizacja Maluchów) po dwa zwycięstwa zanotowali Jacek Chojnacki i Maciej Wielgosz (obaj A. Rzemieślnik).

Ciekawa był także rywalizacja w mistrzostwach Łotwy Baltic Cup Formula Historic. W klasie Easter wygranymi podzielili się Niemiec Hartmut Heidickie i Łotysz Rainis Murnieks. Natomiast w klasie Mondial zwyciężyli Łotysz Andris Grikis oraz Estończyk Taavi Kuul.

Podczas tej rundy WSMP wszyscy uczestnicy rywalizacji stanęli swoim autami do wspólnego zdjęcia. Z kolei organizatorzy KIA Platinum Cup zaprosił Kubę Przygońskiego, który na prostej startowej zaprezentował pokaz driftu.

Kolejna runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze "Poznań" w dniach 19-21 lipca.

 

Foto: Grzegorz Kozera

055
055_2
055_3
056
056_3
057
058_3
057_2
061_2
059
063_2
064
064_2
065_2
066
068
072
075
076
071
069
079
001
023_2
023_3
024
024_2
024_3
025
025_3
026_2
026
026_3
027
027_2
027_3
028
028_3
028_2
029_3
030
030_2
031
030_3
031_2
032
032_2
032_3
033_2
034
033
034_2
034_3
035
035_2
036
035_3
036_2
038_2
038_3
039_2
039_3
041_2
041
041_3
042
042_3
044
046
046_2
047
047_2
048_3
049_3
049_2
050_2
051_2
051
051_3
052
052_2
052_3
053_2
053
053_3
001_3
002_3
001_2
002
002_2
003
004_2
005
003_3
004_3
003_2
005_2
005_3
006
006_2
007
006_3
007_2
008
007_3
008_2
008_3
009
009_2
009_3
010
010_2
011_2
011
010_3
011_3
012
013_2
012_3
012_2
013
014
013_3
014_2
014_3
015_2
015
015_3
016_3
017_2
017_3
018
018_2
019
018_3
019_2
019_3
020_3
021_2
023
022_3